onsdag 11 september 2019

Min biografi

Är det kanske dags för MIN BIOGRAFI?
Har för tillfället inte så stor lust att göra nya låtar, vet inte varför men så är det just nu.
Även om idèerna finns där.
Min trevliga arbetskamrat Adeel Malik binder böcker.
Han är bara såååå duktig, se själva:
Han lägger ned mycket tid och pengar på detta och de är fantastiskt fina.

I samband med att han har visat mig och pratat om det så har jag kommit på en sak...
Jag har så många minnen. Från barndomen, ungdomen o.s.v.
Alltför många minnen för att de bara en plötslig dag försvinna med mig...
Varför inte skriva ned dem, ett minne efter det andra?

Jo, det vill jag och det är mitt nya projekt nu.
Jag fick möjlighet att köpa en bok av Adeel så nu är jag igång!
Jag har prövat ut pennor som ska fungera bra och kännas bra.
Jag tror jag stod en halvtimme på Akademibokhandeln innan jag valde.
Det var gelèkulor och gud vet vad. En klassisk kulpenna med svart bläck blev det.
Som sagt, nu är jag där, jag har börjat!
Jag har ju alltid gillat att skriva. När jag var i 30 års åldern försökte jag skriva mina historier som jag hittat på och få dem utgivna... De blev bättre när jag berättade dem och det gör jag än idag i mitt arbete som fritidspedagog, mycket uppskattat kan sägas.
Sen har man ju alla texter man skrivit.
Den finaste recensionen var från Göran Persson i P3 rock då han sade att "Nålen" är den bästa text som någonsin skrivits i ett mail till mig.
Denna blogg är också ett tecken på mitt behov av att skriva...

Hursomhelst nu präntas mina minnen ner, en efter en...

Är det intressant läsning?
Vet ej, det skiter väl jag i.

Inga kommentarer: