lördag 31 augusti 2019

Morgondopp, Irländsk whiskey och dagens vinyl

MORGONDOPP Blev det idag lördag!
Vi bor så fint nära Drevviken och det är kul att kunna utnyttja detta.
Något vi borde gjort ännu mer under alla år vi bott här...

IRLÄNDSK WHISKEY Är kanske det tredje alternativet om jag ska välja mellan Whiskey från USA, Kanada eller Irland (Skotsk whisky är inget för mig, kanske en single ibland...).
Läste om denna på nätet och kollade pris o.s.v på systembolaget.
Den har ju legat på Bourbonfat så jag slog till!
Petflaska, bra tänkte jag! Men...Nej, denna var inte rolig.
Saknar karaktär tycker jag, saknar längd i/och eftersmak.
Tyvärr. Jameson "Black barrel" och Bushmills "Black bush" är roligare!

DAGENS VINYL Är "Green Bullfrog"!
Jag lyssnar på den med stor glädje.
Lättsamt coveralbum med stora musiker från 70-talets hårdrocksscen.
Ritchie glänser!

Det är spelglädje och bevis på stor musikalisk bredd!
Vad har det blivit av honom idag?
Blackmore`s night var ju inget vidare tyckte jag. Nu kör han Purple live...



Inga kommentarer: