torsdag 11 juni 2020

Rakhyvel från Sovjet och Danmarkssemester

RAKHYVEL FRÅN SOVJET Har jag köpt på Etsy.com
Kolla denna:
Den är justerbar i vinkeln. Jag har ingen justerbar i dagsläget,
denna kommer att introducera mig till denna typ av rakning...
Så, troligen kommer jag att få pröva mig fram.
Sovjet, 70-tal...så cooolt, sååå spännande!
Mekaniken funkar, jag blev dock tvungen att smörja upp den lite.
Det kommer nog att funka.

En justerbar hyvel från Merkur kostar 700:-
Denna Kommunistryss gick på 300:- med tull och allt.
OJ, OJ,OJ vad det ska bli kul att raka sig med denna .

Den 25/5 tilläts makar/makor till danska medborgare att få komma in i
Danmark om de hade ett hus exempelvis.
Det har ju vi. Så, äntligen fick Lotta komma in i Danmark!
DANMARKSSEMESTER.
Vi åkte dit tis. 26/5!
Hade vi mysigt?
jo!
Och så prövade jag en rakning utomhus, på tomten...




Inga kommentarer: