lördag 21 augusti 2021

Stackars mig och 14 chipspåsar

STACKARS MIG Som måste köpa en ny telefon...
Min Huawei har sagt upp sig. Skärmen flimrar och den ringer inte längre.
Nu har jag alltså ett hästjobb framför mig.
Installera nya appar, redigera BankID på mina enheter, byta det lilla, lilla SIM kortet, m.m. och sist men inte minst bekanta mig med denna nya apparat.
Det är inte lätt att leva i västvärldens överflöd.
Och vad kostade detta? Jag sade till försäljaren:
- Ingen telefon över 4000:-
Men med fodral och skydd landade ju allting på nästan 5000:-...

William och jag pratade lite när jag köpt telefonen.
Det är ju dagens plånbok, hub, bank, kommunikationsmedel, nöjesmaskin...You name it.
Att sitta och knappa framför datorn som jag gillar med stor skärm är det kanske inte många som gör idag.
Så, kanske ett nödvändigt ont? Eller världens smartaste uppfinning?

William öppnade ett skåp i köket igår och räknade antal ouppätna chipspåsar.
Han räknade till 14 CHIPSPÅSAR!

Vad i hela fridens namn är det frågan om?!
Vad håller vi på med? Hur många chipspåsar av dessa kommer vi inte att slänga?
Återigen, överflöd...

Idag ska vi börja gräva fram saker till vårt gårdsloppis som vi siktar på att ha nästa lördag 28/8.
Jag ska sälja gitarrer, verktyg, rock`n´rollbiografier, leksaker, elektronik, gammal radio/skivspelare och gud vet vad vi hittar. Ska försöka sälja brännvinssamlingen också...
Jättespännande! Mycket fynd för de som vill. Det mesta, nästan allt är av god kvalitet och välbevarat.

Inga rakgrejor dock...

Inga kommentarer: