tisdag 25 januari 2022

Distgiss 2022, Saga och Stirling Island man

Vad ska jag börja med?
Jo, STIRLING ISLAND MAN.
Denna doft, produkt från Stirling soap company i Arkansas fastnade jag för direkt.
Detta utan att ha prövat någon annan produkt från dem.
Det var faktiskt första produkten jag handlade från dem efter att gång efter annan sett fantastiska reviews om deras tvålar.
Då menar jag raktvålar. Alla bara höjer dem till skyarna...
Jag kan hålla med. Skitbra raktvål. Och jag hade väl tur som hittade en doft som passade mig, "Island man".
Nu har jag hela setet! Tvål, balm och Eau de toilette. Hellre Edt än splash och annat urvattnat.

Lita på mig, jag har tvålen sedan en tid tillbaka.
Jo, det var dyrt... Men jag villa ha det. Är jag pigg imorgon så blir det en review innan jobbet.

SAGA
Ja, denna Kanadensiska rockgrupp tycker jag ju är fantastiska.
Jag såg dem första gången 1986 på Isstadion Johanneshov i Stockholm. Då var de populära efter albumet "Heads or tales". Bra konsert men de var ännu bättre 2011 på Medis Debaser...
Ikväll blev det "Network". Varje gång jag lyssnar på dem känner jag:
- Tidlös rock... Det är det ju inte. Men för mig.

På fredag bär det av till Gotland och tävlingen DISTGISS 2022.
När vi var med senast 2019 så kom vi näst sist...
Vårt mål är att inte komma sist!
Känns lite som Vitoria Setubal i Portugisiska ligan i många år. Det blir spännande fast längst ner på tabellen...

Niklas Sjöblom, trummis i vårt gamla coverband Troubleshooters bor ju på Gotland numer.
Egentligen har jag nästan bara kontakt med honom från den tiden och det genom Distgiss.
Det här blir 3:e gången för mig. Så jag har varit med alla gånger han bjudit in.
Första gången vann vi 70-tals kategorin och det var banne mig tack vare mig!

Detta är en karikatyr av gruppen Troubleshooters. Niklas är grabben med badbyxor och jag är till vänster om honom...
Haha, jag ser ut som Gustav III...


Inga kommentarer: