måndag 31 januari 2011

Intervju Nr.4 Max Nordin


INTERVJU NR. 4

1. Namn: Max Nordin


2. Ålder: 15


3. Bor: I Enebyberg, Danderyd


4. Racketmärke: Yonex


5. Sponsor: Nej

6. Hur länge har du spelat badminton: 4 år.

7. I vilka klubbar: Täby


8. Favoritpålägg: Skinka


9. Favoritdricka (utanför banan): Coca-cola


10. Dina bästa meriter:
Lag SM Guld U-15 2010


11. Finns det ngn. match du speciellt minns när du ser tillbaka:

Första året jag spelade så slog jag en seedad s
pelare i en tävling. Jag tror det var Petter Granath från Spårvägen. Det kändes stort då.

12. Vem är den bästa tränaren du haft: Mårten Öhrling


13. Varför: Han har hjälpt mig att utvecklas på ganska kort tid.


14. Hur mycket tränar du:
3-5 ggr./veckan. Ibland löptränar jag istället för att träna badminton.


15. Riksklassad/Annan klass:
Nej jag är inte riksklassad utan tävlar mest i
B-Klass.

16. Dina närmaste mål inom badminton:

Jag skall börja på Badmintongymnasiet i Täby.


17. Vad gör du annars på fritiden:

Är med kompisar men det är mycket läxor just nu...


18. Nämn en favoritfilm:
"The green mile"



19. Vem är din värsta motståndare (den du hatar att möta):

Gamla gubbar i B-Klass. De har sån konstig teknik.

20. Vilket är ditt bästa slag: Droppen och sticket!

21. Vad är det bästa med sporten badminton:

När man spelar bra så är det en obeskrivlig känsla!

Intervjun gjordes i Arosfjädern, Västerås 29/1 där Max åkte
ut i poolspelet i B-Klass singel.
Här skall tilläggas en än gång att han räddade kvar
William i turneringen genom att slå Patrik Ulin!
Trots detta gick han inte vidare då man räknade poäng...

Max och William kommer att spela dubbel i B-Klass i Eken Cup 12/2.
Detta är första gången de spelar ihop.

Tack för intervjun Max och lycka till i fortsättningen!!!

Inga kommentarer: