måndag 24 januari 2011

Tidigare ratad musik

TIDIGARE RATAD MUSIK
Som jag flera år senare började lyssna på
är t.ex:



-Stray Dog!

Lars Ahlin som också jobbade på Siemens - Elema tidigt 80-tal
hade en grym samling vinylskivor. Han spelade in flera av
albumen på kassettband till mig.
Stray Dog kassetten slängde jag!

Idag är jag fortfarande den enda som har en hemsida på nätet
om den gruppen.
Sidan är väl halvdöd men den finns där.

Lars Ahlin bor fortfarande på Drivbänksvägen i Hässelby,
jag kollade nu faktiskt.
Jag repade med honom några gånger också,
han var en cool
gitarrist, bra på riff.
Vi startade aldrig någon grupp sist vi försökte.
Min kompis och jag var oense om han skulle vara med eller ej.
Jag ville...



-Chicago!

Jag förstod aldrig Anders Norin på Geotronics när
jag jobbade där sent 80-tal.
"Lyssna på blåsarret!" , skrek han.
"Det är ju som hårdrock!", menade han.

Det där gick aldrig in i mitt musikhuvud då.
Anders Norin var en riktigt sjysst arbetskamrat.
Jag saknar honom ibland.
Han fortsatte jobba på Geotronics som sedemera blev Trimble
och nu när jag kollade så tror jag han jobbar på Linak Oy.




-Gentle Giant!

Stefan Ettestam som jag lärde känna i slutet av 90-talet

på Flatens sommarfritids lånade mig "In a glass house"

Åh gud vilken sjuk musik!!!
LP:n börjar med att man krossar glas i takt!
Vill minnas att jag knappt orkade igenom hela skivan.

Stefan är fågelskådare och har en härlig musiksmak.
Man kan finna honom på en pbase.com sida...

Tack till:
Lars Ahlin
Anders Norin
Stefan Ettestam

För att ha vidgat mina musikaliska vyer!!!

Inga kommentarer: