tisdag 12 april 2011

Sven gick bort och arv i Schweiz

SVEN GICK BORT Inatt.
Det var min "låtsasmorbror" som jag känt hela livet.
Han har aldrig varit min riktiga släkting men har
ändå fungerat som en sådan.
Här sitter han bredvid min "låtsasmoster" Greta.


Bilden är tagen för ett år sedan.

Sven var kristen.
Jag är inte kristen men jag hoppas han nu funnit
den friden han förväntade sig.
Tack för alla år och alla goda jordgubbar Sven!

ARV I SCHWEIZ...


Här ovan ser man utsikten från en lägenhet i Lugano, Schweiz.
Jag var här och upplevde utsikten 1985.
Omständigheter har visat att jag idag tydligen har en
arvsdel i denna lägenhet nu när min farfar och hans fru gått bort.
Övriga släkten i Danmark (som jag ej känner) tycker inte det!

Detta har nu lett till att jag beslutat att låta en advokat ta över ärendet.
Det är inget lätt ekonomiskt beslut om man sitter
på en fjuttig fritidspedagoglön.

Nåväl, jag tog trots allt det beslutet.
Nu vilar ödet i händerna på en advokat på Strandvägen i Stockholm...

Hur skall det sluta...?

Inga kommentarer: