söndag 13 november 2011

Mulle Meck studio Rondovägen

Nu får vi se om det blir en
"MULLE MECK STUDIO RONDOVÄGEN".
Min gode vän, musiker, soundengineer, gitarrist Tomas skickade
ett ljudkort/micpreamp till mig.


Det gäller ju att ej få fördröjning vid medlyssning och
inspelning har jag förstått.
Därför skall man ha en preamp med ljudkort.

En kondensator mick är dessutom det som gäller.
Jag trodde först att man kunde köpa USB mick men
alla forum säger att det blir alltid fördröjning med dem.

Ok, jag har beställt en Røde mick som de rekommenderade på Jam.
Fick dessutom puffskydd och sladd med i paketet, smidigt.



Det här blir verkligen spännande!
Kommer det att fungera att gå in i garderoben och lägga lite sång?

Lyssnar just nu på Savoy Brown "Raw Sienna".
Vad hade de för utrustning???
Hårddiskinspelning var det i alla fall inte.

1 kommentar:

Anonym sa...

Mecka upp en fet o blogga vidare!


http://www.youtube.com/watch?v=Ui4yQrarGZI

Blick upp!!!!