lördag 17 mars 2012

Fyra filmer och en fundering över sång

FYRA FILMER Först.

"Beneath darkness"
Med Dennis Quaid. Han brukar ju övertyga
i sina roller men vad är detta för film?! Komedi eller skräck?
Handlingen är så larvig så jag finner ej ord. Se inte denna!
Filmen får 1 av 5 i betyg av mig.


"Extremely loud incredibly close"
Med Tom Hanks, Sandra Bullock och Max Von Sydow.
Nej, den är för långsam helt enkelt. Och det blir antiklimax med nyckeln.
Tyvärr så måste jag berätta det. Bra skådespeleri men det räcker inte.
Filmen får 2 av 5 i betyg av mig.


"The sitter"
Med Jonah Hill! Jag gillar honom och detta var kvällens räddning.
Lite larvig, ja men rolig. Våga vara barnvakt och åk med på denna lättsamma och
roliga kväll, garanterat (några) skratt.
Filmen får 3 av 5 i betyg av mig.


"The grey"
Med Liam Neeson. Han gör väl inga dåliga filmer?
Jo, denna höll inte måttet. Vargar som ville äta människor och
såg ut som de varit med i Michael Jacksons "Thriller" video.
Nej, tyvärr.
Filmen får 2 av 5 i betyg av mig.


FUNDERING ÖVER SÅNG Fick jag idag i bilen då
jag spisade Queens of the stone ages låt "someones in the wolf".
Vad är det för sång?
Jag älskar låten men kommer på mig själv att sången är helt oväsentlig.
Det är bara nån flummig melodimatta som ligger i bakgrunden.
Själv vrider man ut och in på sig för att fixa bra sång som är ren,
fin och ligger i rätt tonläge...

Men i detta fallet gör det ju inget, låten är ju skitball!
Det kallar jag konst!

Inga kommentarer: