fredag 30 mars 2012

Mässan i Göteborg

MÄSSAN I GÖTEBORG

Det var längesen jag var i Göteborg.
På väg från tågstationen gick vi förbi Gamle Port.
Vi gick på efter Anna-Lena Brundin och Lill-Marit Bugges show
varje kväll i en vecka (1987). Då kände man sig som rockstjärna.
Så jag blev lite nostalgisk...

Först blev det Avenyn och en pilsner på trappan i solen ovanför konstmusèet.


Sen var det ju alltså mässan.
Där skolledarkongressen var.
Högst upp ligger baren där de serverar Sveriges absolut bästa räkmacka!


Här var det kaffe, lunch och reklam...



Scandinavium låg bredvid, coolt att man såg rinken inifrån mässan.


Vi bodde på Quality Hotel Panorama.
Snyggt panorama från mitt lilla rum...


Tog väl 10 bilder för att få med mig själv och Lisebergs pariserhjul...


Hann gå in i en gitarraffär...



Men mer än så var det inte.
Jag hann inte se Göteborg, tyvärr.
Det är ju en trevlig stan.
Det fanns en skivaffär på stationen CD Central tror jag.
Den var bra. De hade även Starbucks!!

Göteborg är nog värt ett besök igen men när skall det bli??

Inga kommentarer: