lördag 3 mars 2012

Musikprojekt Tistel

MUSIKPROJEKT TISTEL Fortsätter...

Idag lade jag på sång igen.
Låten heter "En ny dag" och om det blir något
album någon gång så tänker jag mig denna som öppningslåt.

William godkänner sångpålägget...


Sen blir det klippa och klistra som vanligt.
Fyra tagningar och man klipper ihop det bästa...


I veckan har jag letat på Blocket efter en Tanglewood TW28csn.
"Fattigmans Martin" kallas den för.
Jag har prövat en i Malmö och i Stockholm och
den låter väldigt bra faktiskt. Billig är den också.



Men sen upptäckte jag att Sigma är på gång med nya serier.
Jag tror de görs i Korea numera.
De borde väl egentligen vara de riktiga "Fattigmans Martin"
då de idag är ett undermärke till Martin?


Bra priser där också men de har inte kommit ännu.
Huddinge Musik skall få in snart.

Så, jag avvaktar.
Min Art & Lutherie saknar lite botten tycker jag.
Får väl pröva nya 0.12 Martin och se om det hjälper.

Har snart sett färdigt på "Rampart" med Woody Harrelson.
Rollen han spelar är perfekt för honom.
Pressad av div. omständigheter, svinig men
får ändock alla brudar han vill i säng.
Det är en fröjd att se hans skådespeleri.


Snart lördagsmiddag...

Inga kommentarer: