lördag 11 januari 2014

Lite ljus, ølprøvning och vinyl

LITE LJUS Jättespännande att blogga om.
Men så är det. Vi har renoverat våran hall och trapphus, nya tapeter.
Då måste man fixa till med belysningen också.
Detta resulterade i att min kära fru Lotta fick bestämma lite.
Och hon valde givetvis en "Lottalampa".
Jodå, den skimrar starkt, kul!

ØLPRØVNING Hade vi igår.

4 danska juløl som jag köpte efter nyår.
I danska affärer slumpade man ut all juløl efter nyåret.
Man ville helt enkelt ha bort dem från hyllorna.
10:- st. det är ok pris. tycker jag.
Julius och Holbæk var bäst, FUR var också ok men Rækker Mølle var inte bra.
Rækker Mølle hade lite jästfällning och det kan vara ok, men i den här brygden smakade det faktiskt inte bra. Dåligt skum var det dessutom.

I samband med provningen så fick Lotta en liten sambapresent...

Jag kan inte låta bli att tänka på den senaste raiden av mikrobryggerier i Sverige som påvisade stora brister på hygien.
Det är säkert likadant i Danmark.

VINYL lyssnar jag på nu när jag har en grym skivspelare! (tack Michael!)
Ikväll blev det Kansas första skiva med Steve Morse...åhh jag glömmer aldrig hur
vi i Troubleshooters njöt av denna grymma LP.

Jag hade ju lyssnat på Steve Morse innan men inte mina kompisar.
De hade å andra sidan lyssnat på Kansas i åratal.
När denna LP kom liksom förenades vi...
Låter larvigt, men så var det lite grann. Speciellt mellan Niklas Sjöblom och mig.
Man saknar grabbarna i Troubleshooters ibland...



Inga kommentarer: