tisdag 22 december 2015

Tillskott i familjen och dagens vinyl

TILLSKOTT I FAMILJEN
Ja, så kan man väl säga?
En Washburn D28 S/N
Jag har kollat serienumret men enligt de forum jag tittat på så har denna en siffra "för mycket"!
Och de första två siffrorna ska stå för vilket årtal den är byggd.
Men denna börjar på 09... och den är från 90-talet (ev. sent 80 tal?)
Får nog regga mig på ett Washburn forum. Jag måste veta var den är byggd och när. Det är troligtvis en asiat, men närifrån?
Den lät spännande när jag testade den. Men nu hemma känner jag direkt att 0.12 är för tjockt
för mig, vilket jag ju visste.

Så imorrn blir det nya vajrar inför julhelgen.
Varför köper jag en gitarr till då?
Ja, det är väl som Björn (han som sålde den) sa:
-A guitarist only need one guitar.......more.

Eller så är det bara så att när mina STIM pengar ramlade in för några dar sedan så brann de fullkomligen i fickan, igen...

DAGENS VINYL


Three Man Army "Mahesha".
Egentligen inte alls den bästa från denna grupp. "Two" och "A Third Of A Lifetime" är bättre.
Men nån gång måste man ju spela de där vinylerna man lade ner alldeles för mycket pengar på under 90-talet.

Inga kommentarer: