onsdag 25 januari 2017

Varje morgon är likadan

VARJE MORGON ÄR LIKADAN
Upp 06.10
Kaffe med mjölk och honung, två mackor med lördagskorv.
Aftonbladet på webben, dusch, rakning o.s.v.

Sen sätter jag mig i bilen och åker till jobbet.
Men dessförinnan har jag noga valt ut en CD som ska spelas i bilen denna dag.
Idag var det Deep Purple "Come taste the band".
I förrgår var det Howard Werth & The Moonbeams "King Brilliant"...
Imorgon blir det Yes "The Ladder"

Men varför skriver jag om detta?
Jo, för varje morgon är likadan.
Varje morgon tänker jag och känner jag samma sak.

Jag vill egentligen inte åka till jobbet och vara bitr. rektor.
Jag vill egentligen vara hemma och skapa, göra musik!!!
Jag har så många idèer, tankar på (i mitt tycke) bra musik som jag vill skapa.
Tänk att få vara hemma varje dag, motionera, dricka kaffe, sjunga, ringa någon som kommer över och lägger på lite spännande sång eller instrument...........

Är det det som är drömmen?
Kanske när jag sitter i bilen till jobbet, men i verkligheten så fungerar det troligen inte.

Kanske är det bara den där morgonenergin som spelar mig ett spratt?

Hur som helst så tänker jag likadant varje morgon...

Imorgon Yes "The Ladder"
Men ni får den nu, LIVE!


Inga kommentarer: