måndag 6 mars 2017

Bushmills single malt 10 years, Heaven Hill Bourbon och Lion

En whiskyrecension en måndag!?
Jodå, det går.

Vi börjar med BUSHMILLS SINGLE MALT 10 YEARS.
Den har tydligen legat på både Bourbon och Sherryfat.
Det är den sötaste Bushmills som jag smakat. Men den är inte lika fyllig som Black Bush som legat på Sherryfat.
Tror nästan faktiskt att jag väljer Black Bush trots att jag gillar sötma och trots att denna är väldigt god också. På bolaget skiljer det 100:- ca. Därav mitt val. Nu köpte jag denna på Arlanda så det var ju taxfreepris.
Summasummarum... Blackbush Single malt 10 years  är ju en whiskey i min smak. Den är söt, god och har ingen rökighet...

Nästa recension av starka drycker gäller HEAVEN HILL BOURBON.
För 130 HKD (150:- SKR) får man 1l sådan här i spritaffären i Soho på Hong Kong ön...
Klart jag måste prova!
Heaven Hill Distillery gör ju Evan Williams som kommit upp på våra hyllor på bolaget.
Denna är ju helt klart en budgetbourbon likväl som Evan Williams.
Men utan att jämföra (Evan Williams är något fylligare i smaken...) så är denna riktigt bra.
Den smakar bra men sticker inte ut. Går ej att jämföra med Woodford, Maker`s Mark etc...
Men hittar man denna och gillar Bourbon så är det bara att slå till.
Förbaskad tråkig etikett men en helt ok Bourbon!

LION
Vilken film!!!
Första 1/4 delen får man se mycket Indien, jätteintressant. Bra foto.
Men jag blev ju inte direkt sugen på att åka dit...
Nåväl, vilken story och vilken film!
Sista 15 min. rann bara tårarna.
Den har 8,1 på IMDB.
Jag säger bara en sak utan att avslöja något, se den!



Inga kommentarer: