fredag 10 mars 2017

Jag är fortfarande i Hong Kong

JAG ÄR FORTFARANDE I HONG KONG.
Hela veckan har jag på nätterna drömt om Hong Kong i olika drömmiljöer där vi springer omkring på olika skyskrapors tak och jagar varandra.
Ni vet hur drömmar kan vara. Nära men ändå så långt bort...
Jag tänkte att jag ville fånga denna vecka med en av de 400 olika bilder vi tog.
Det blev följande foto:
Varför denna bild?
Jo, vi hade vandrat uppför och nedför Shatin Pass Road i minst 3 timmar.
Det lilla vita huset i bakgrunden är ett tempel fyllt med askar/urnor av aska från döda människor med foto på.
När vi var där tyckte jag att allt var så tyst.
-Är detta verkligen ett tempel?!
Jodå, templet låg bredvid med rökelser och minnesurnor där också.
Men det vita huset som skymtar i bakgrund är bara fyllt med aska från döda människor...

Nåväl, när vi kom ned så var det så mäktigt med denna stora lutande vall som vetter ned mot ett bostadsområde.
Jag sa till Lotta, ta en bild och se till att du får med denna enorma vall.

Jag kan absolut rekommendera Hong Kong som resmål.

Inga kommentarer: