onsdag 29 mars 2017

Jim Beam Signature Craft, Patchouli Forest och Abramis Brama

JIM BEAM SIGNATURE CRAFT
Köpte denna på flygplatsen i Hong Kong, den var ganska dyr.
Nå, vad smakar då denna?
Först och främst en intensiv kola och vaniljdoft!
Inte så mycket eksmak, lagom. Bra vanilj som är omhöljd i alkohol och kola...
Lotta tyckte den smakade tallkåda. På ett positivt vis!
Lite för dyr kan jag tycka, men den är mycket, mycket fin.
Påminner lite om "Devil`s cut".

Jim Beam lyckas väldigt bra med sina olika Bourbons.
Var och en har tydlig egen  karaktär.
Favvon är fortfarande "Devil`s cut" Men de lyckas över hela linjen.
Även med deras Rye...

PATCHOULI FOREST Är bara en av de många rökelser vi köpt från Satya.
Den sticker ut och doftar mycket gott!
Påminner lite om deras "Super Hit". Det är väl därför jag gillar den.
Jag får recensera fler sen framöver vartefter jag prövat dem.

Slutligen....ABRAMIS BRAMA
Jag är i högsta grad involverad i deras nästa album.
Det är en stor ära för mig.
Igår skrev jag ännu en textidè med pratvers!
Vi får se om denna blir pressad...
Ulf Torkelsson är underbar att bolla idèer med.
Uffe Har t.o.m. givit mig en textidè på en tistellåt!
Den har jag anammat. Det är en fantastisk text och sångmelodi...
Ett stort mys av utbyte!


Inga kommentarer: