torsdag 22 augusti 2019

Klart man gillar The Stranglers!

KLART MAN GILLAR THE STRANGLERS!

När jag var ung på 70-talet så var The Stranglers en absolut favoritgrupp.
De hade eget sound och egen stil i punkvågen.
För i punkvågen var de.
Jag köpte varenda album utom "Live (X cert)" Men den hade jag på kassett såklart.
De var råa och J.J. Burnels bas gjorde mycket i ljudbilden.
"The Raven", ett fantastiskt stämningsfullt album.
"Black & White", skitbra och dessutom den vita vinylsingeln var bra.
De hade humor!
Vet ej sättningen idag 2019, men alla är väl inte med längre.
Jag tror inte Hugh är med.

En gång hyrde vi en bil som vi krockade med ner i ett dike jag och några kompisar.
Det gick bra men kunde gått värre...
Mitt starkaste minne av olyckan var att en vinylskiva som vi hade i bilen flög ut genom en ruta...
Den landade i dikeskanten och det såg faktiskt ut som att någon ställt den där för att man tydligt skulle se LP skivans framsida...
LP:n var The Stranglers "No more heroes"...Creepy?
Ja, jag tyckte det då.
Vill man ta sig bakåt till punktiden och forska lite så rekommenderar jag The Stranglers!
Se bara på denna VHS tagning från deras guldålder...




Inga kommentarer: