tisdag 8 oktober 2019

Rotosound Tru Bronze 0,12 och Tistel Vol.2

Jag gillar Rotosound strängar!
Helst "Nexus 0,11" som är coatade.
Men när jag köpte min Seagull S6 Original Slim Concert Hall Burnt Umber GT A/E
så var den levererad med 0,12 Godinsträngar.
Det lät ju bra men jag skulle ju bara byta till mina favvos...

Tyvärr tappade gitarren i djup och ton.
Efter att ha sett dena recension så prövade jag att köpa ej coatade Rotosound 0,12.


Jag märkte även att ej coatade strängar lät bättre på min S6:a!
Så nu kommer jag att pröva detta:
Jag får frångå min slapphet i att slippa byta strängar så ofta mot ett bättre sound hoppas jag.

TISTEL VOL.2
Är faktiskt verkligen på gång!
Tomas jobbar som en galning och i dagarna är det endast en låt kvar till mix.
Sen jävlar ska ni få höra bra musik!

Inga kommentarer: