tisdag 29 oktober 2019

Distgiss 2019 Gotland och LEA shaving cream

Jag har anmält mig ännu en gång till DISTGISS GOTLAND.
Det är med min gamle trummis från covertiden med Troubleshooters, Niklas Sjöblom som bor på Gotland.
Vi har två nya medlemmar detta år, man får vara fyra deltagare i varje lag.
Denna gång är jag och Niklas tillsammans med att gammalt Troubleshooters fan, Thomas "Krullet" samt hans granne...
Sist kom vi i mitten och det var nog en bra placering med tanke på svårighetsgraden på tävlingen.
Vi hoppas på ännu några steg upp detta år.

Jag har ju blivit intresserad av rakning med "riktiga" grejor sedan Istanbul resan.
Det är kul och skönt!
Men jag har ju köpt på mig för mycket rakartiklar....
Nåväl, jag köpte "LEA" SHAVING CREAM på nätet tillsammans med deras After shave balm.
Men när jag fick tuben med shaving creamen så upptäckte jag att den var ämnad för rakning utan rakborste!
Alltså måste jag massera in den i huden bara och den har inte samma lödder och egenskaper som en shaving cream.
Det var inte meningen att jag skulle beställa en rakkräm som ej ska ha borste, men jag läste väl för dåligt på infon...
Hursomhelst så måste jag ju säga att denna produkt slår vanligt rakskum eller gel med hur många hästlängder som helst!
Full med glycerin så smörjer den upp din haka så fint sååå...
Perfekt på resan faktiskt då du inte tar med borste.

Det blir nog mer rakrecensioner då jag nu köpt massa roliga produkter.
Nu är det faktiskt slut med ansikte som ser ut såhär efter rakning...
Och blir det så, så har man ju numer Alumstick...



Inga kommentarer: