tisdag 12 november 2019

Influenser och mitt whiskeybestånd

INFLUENSER
När jag var liten och spelade min storasysters skivor i smyg så var denna en favorit.
Låtarna
"It`ll be me" (with The Shadows)
"Let`s make a memory"
Var de starkaste numren i mina öron.
"It`ll be me" fick mig igång direkt!

Sen varvade jag denna med Beatles "Rubber soul"!
Ja, vad kan man säga?
Är det konstigt om man som 5 åring studsar när man hör "Drive my car"?
I nuläget skriver jag på min biografi.
Det låter stort va?
Ähh! Allt handlar om att jag faktiskt har en massa minnen.
Jag tror jag bloggat om det tidigare.
De ska inte förfaras! Nu har jag en fin handgjord bok, dyr bläckpenna så de ska bara ner!
Mina minnen alltså!
Att gräva i minnen från 5 års åldern och framåt är intressant.
Men det kräver också ärlighet. Jag måste våga erkänna vissa saker.

MITT WHISKEYBESTÅND
Jo, så här:


Båda i mitt skåp som är gjort som en hyvel från 1888.
Låset till skåpet är döjt och det är min pappas morfar som gjort det.
Jag tror det är i ek. Handtaget är som en snidad orm.

1888 som sagt.
Och nu sitter Chrille med den och fyller den med hyfsad whiskey.
Ja, whiskey och inget annat.
Här finns ingen plats för tjära, rökighet eller annat båtdricka.


Inga kommentarer: