måndag 11 november 2019

Peaky Blinder Irish Whiskey och Distgiss Gotland 2019

Vi börjar med PEAKY BLINDER BLENDED IRISH WHISKEY.
Huruvida Sadler`s som gör (?) denna whiskey är ett destilleri eller inte orkar jag inte bry mig om idag.
Det är likadant med "Stetson Bourbon", vem gör produkten?
Strunt samma.
Jag gick på beskrivningen på systembolagets sida.
En bourbonlik whiskey... har legat på Sherryfat... 319:- klart man provar.
Mjuk, irländsk, härlig färg, lättdrucken, lite sötma med vanilj...
Bra faktiskt! Kanske den bästa irländaren jag prövat? Mer sötma och djup än Black bush (Bushmills) som även den har legat på Sherryfat.
Jag väljer Bourbon i första hand men ibland är Irländare och kanadensare också intressanta.
Kanske att Irländska whiskeys är något mer karaktärsfullare än Kanadensare...?
Jag tror nog det. Men en Kanadensare slinker alltid ner lätt, alltför lätt enligt mig...
Den här är mycket bra!

DISTGISS GOTLAND 2019 I helgen! Mycket spännande.
Vi kommer att vara på Donners event igen.
Perfekt lokal för ändamålet.
Sköter vi oss kommer vi över mitten på resultatlistan i år.
Men det är svårt. Tävlingen kräver stora kunskaper över flera genrer och årtionden.
Och jag som bara lyssnar på 70-tal...
Haha!
Vi kör!
Kul att träffa Niklas igen, "min" gamla trummis...




Inga kommentarer: