onsdag 18 november 2020

Abramis Brama på DAT och så lite rakning...

Man samlar och sparar grejor, vissa saker slänger man ju bara inte.
ABRAMIS BRAMA PÅ DAT t.ex.
Nu snackar vi alltså mastertapen på DAT som gick till mastring.


Inspelningen gjordes 99-07-07 i "Studio Ovett" hos Ove Norling i Åkersberga Roslagen.
"Source: Fostex D-5"
Kanske var det mastern som gjordes vid detta datum, kommer ej ihåg...

Hursomhelst så är denna lilla DAT kassett värdefull för mig på ett speciellt sätt.
Då det begav sig så hände det att på DAT band kunde det uppkomma som Ove sade:
"digitala fisar", alltså ett snabbt hack eller brus i ljudet. Det var ju trots allt ett band som nötte mot ett tonhuvud så det var kanske inte så konstigt.
Detta hände och han spelade upp sekvensen där den kom. Jag hörde den knappt och jag vet inte om han gjorde om någonting, det var så litet.

DAT bandet ligger i min skrivbordslåda och varje gång jag tar fram det eller tittar på det så blir jag varm i hjärtat!
Min känsla var ju då att äntligen fick jag spela in ett album, en skiva!
En pojkdröm jag haft sedan tidigt 80-tal då jag började sjunga.
Tack Dennis, Fredrik och P-O!

Men tiden går ju och man får ju nya intressen...
Bourbon och nu rakning... (såklart gör jag fortfarande musik)
 

SÅ LITE RAKNING kan jag avsluta inlägget med idag.
Jag vill bara säga att många kvinnor också prövar våtrakning så det här är inte bara ett male thing!
På Youtube ser jag barbershops som rakar kvinnors ben på samma sätt som man rakade skägget på gubbar på tidigt 1900-tal.
Och många unga tjejer och kvinnor utforskar våtrakning med säkerhetsrakhyvel likväl som jag.
Härligt, våga prova för fasen!

Har köpt lite nya tvålar...


Här har jag faktiskt fuskat och kollat hur andra använder dessa tvålar.
Så nu vet jag hur jag ska göra när jag prövar dem.
Och då innebär det att pröva på fler olika sätt i dessa fall...

Ok, gör reklam för min näst senaste review:

Ha det bra folk och våga raka på olika sätt om ni rakar!
 

Och framförallt, gör det till en speciell stund bara för dig!

- Vad ska jag ta för tvål eller kräm idag?

- Vad ska jag ta för hyvel idag?

- Vad ska jag ta för blad idag?

- Vad ska jag ta för after shave balm idag?

- Vad ska jag ta för after shave lotion idag?

Vill bara nämna att mina after shave balms är alldeles för uppskattade av min yngsta dotter...

- Pappa! Kan jag ta den där......

Inga kommentarer: