måndag 6 september 2021

Loppis blev floppis

Jo, så blev det.
Vi hade gjort i ordning så fint och det var minsann inte skräp vi sålde.
Men vi fick bara in 800:-!
Suck!
Så, vårt LOPPIS BLEV FLOPPIS.


Precis som vi så har folk för mycket grejor.
Det är vad jag tror. Vi lever i ett välfärdssamhälle och har gjort så väldigt länge.
Vi lagar inte eller köper begagnat då vi kan köpa nytt istället.
Mycket åkte på sopen i söndags men en del ska ut på Blocket nu.
Största behållningen på loppiset var när min gamla bekant Christer Askhag kom.
Haha, både han och jag är fast i våtrakningsträsket och har börjat titta på fåglar...

Söndagen efter besöket på återvinningsstationen spenderade vi på Gubbängsfältet...

Ok, Blocket och låtar från Pat Jörliden ska jag jobba med framöver.
Jag har fått 4 låtar med text som skrivits av honom.
Hårdrockigt... Men det var länge sedan jag sjöng hårdrock så jag blir sugen på att testa.
En låt med Pat är redan färdig. Han har skrivit texten och jag har gjort låten samt sjunger på den.
Mats Rydström i Abramis spelar bas på den...
Pat ska släppa den på en EP med en annan låt är tanken.
Vi får se, vi får höra...

Inga kommentarer: