onsdag 10 november 2021

Det kommer mer, hoppas jag

 DET KOMMER MER, HOPPAS JAG

Alltså mer musik som är skriven av mig och Tomas, Tistel!
Jag har många idèer kvar och ny inspiration då jag köpte en ny gitarr, Eastman E1D.

Detta var en vågad affär. Eller förstod jag vad jag skulle få?
Denna gitarr köpte jag via Blocket från en gitarrbutik i Göteborg...
Alltså, utan att ha testat den!

Kollade givetvis minst 4 reviews på Youtube innan jag vågade göra slag i saken.
Helt solid, gran, sapele...

Jag vill ju gärna jämföra den med Furch 22sr som jag köpte för ca. 10000:-...
Den var jag inte nöjd med. Tjockaste E strängen bullrade igenom allt. Jag bytte till tunnare E sträng men det funkade inte heller.

Denna Eastman (märket som jag läst så mycket om...) är jämnare i soundet. Otrolig klang!
Jag tror jag träffat rätt. Man vill ju ha den där helsolida guran som är lite mer än de andra...

Munspel...Spelar ju jag. Efter lite efterforskning så upptäckte jag att Lee Oskar har en tonering som heter "Melody maker", perfekt för solo tänkte jag.
Men nu när jag köpt ett par och provat så hittar jag inte alls rätt i tonarterna...

Ok, jag får pröva dem helt enkelt i kommande projekt, och kanske hittar jag då rätt?
För DET KOMMER MER, HOPPAS JAG.
(Ni ser ju själva att ny text ligger och väntar...)

Nog om musik, fastän "Förföra dig" går väldigt bra på Spotify nu...

Min svärson, Adam påpekade att vår C5:a ser ju väldigt bra ut men med vinterdäck på rostiga plåtfälgar så blir det inte så upphetsande...
Så, jag och Lotta köpte dessa:

Vi tror det blir snyggt...
Och DET KOMMER MER, HOPPAS JAG.


 

Inga kommentarer: