tisdag 23 november 2021

Kul att göra musik

Just nu tycker jag att det är KUL ATT GÖRA MUSIK!
Inspiration kommer och går men just nu känner jag för att lägga ner tid på att göra nån låt.
Alltså, riktigt jobba om man nu kan säga så.

Så fort jag startar ljudeditorn så får jag ny energi även om jag är trött för det mesta (det är årstiden).
Sen tror jag väl på låtarna och min musik och gillar det. Får man göra det?
I min värld är det väl ett måste?! Man kan ju inte jobba med musik man inte gillar utan att få betalt...?

Klantade mig dock då jag lånade ut miken till William och monterade tillbaks den...
Det var nåt konstigt med inspelningen. Fick för dålig input signal och jag kunde inte styra det.

- Har du inte vänt miken fel?
Sade Tomas.
Jo... det hade jag ju.

Pricken ska ju vara framåt! Nu rättvänd...

Ord har jag gott om som tur är, det flödar bara och har alltid gjort sedan jag började skriva på svenska...

Får se vad det blir av allt...

Äntligen har Andrea min dotter hittat ett jobb hon trivs med!
Det är jag glad för! Hon jobbar på Västermalmsgallerian, S:t Eriksgatan/Fleminggatan.
Det är en salladsbar, Panini internazionale.
Fina grejer gör de...

Är säsongen över?

Minusgrader nu men blir det plusgrader och isfritt så kör jag till jobbet.
Jag startar den varje dag för säkerhets skull.

Slutligen...
Min vän Christer Askhag ska skicka mig en Merkur Futur clone!
Jag är jättenyfiken! Känner på mig att den är bra.

Tyvärr har jag bara dåliga erfarenheter av justerbara hyvlar.
Eller rättare sagt, hyvel.
Jag har en "Ideal" från sovjet som jag skar sönder mig på totalt!
Se review...

Mycket blod hyvlat skinn...
Nu förstod jag ju inte graderingarna men jag kände aldrig någon skillnad,
den hyvlade bara av skinnet ändå.
Stackars ryssar...



Inga kommentarer: