tisdag 16 november 2021

Så mycket bra musik i hyllan

SÅ MYCKET BRA MUSIK I HYLLAN Upptäckte jag!
Skulle precis ställa in några nya CD:s i mitt CD ställ.
Men upptäckte att jag hade denna:

Vilket album!!! Alan Holdsworth och Mick Taylor spelar på denna.
Jättebra låtar, mycket mellotron, bara instrumentalt.
Jag har förstått att Gong är någon form av projekt/Community?
Olika musiker som alltid eller någon gång spelat med är välkommen?
Coolt och många av deras album är ju väldigt bra.
Jag är ju svag för Steve Hillage inblandning i gruppen. Men detta album?!
Varför köpte jag det? För Alan Holdsworth? Skit samma, CD:n är ju värd vartenda öre!

Hur går det då med vår nya singel?
Jo, mycket bra skulle jag nog vilja säga.

83 lyssnare/mån. är väl ändå rekord för Tomas och mig?

Ok, min Eastman gitarr låter fortfarande gudomligt! Kanske inte så tokigt blindköp i varje fall?

En millimeter bredare nut with though... Compared to my other ones...
Och ändå stod det i specs att den hade 44,5 som mina andra. Denna har 45 mm...

Blev lite besviken då jag hade en Furch med samma tjocklek. Den kändes som "1 mm mer"...
Men denna känns ok så här långt och bullrar inte i basen so min tidigare Furch 22sr...

Men man kan inte bara köpa i min värld. Det ska användas! Det ska skrivas och spelas in låtar med grejorna, annars är inköpen förgäves.
Har  sålt min Seagull Merlin som jag gjorde "Rådarens vaggvisa" på.

Så tänker jag och jag har nog fram till idag lyckats använda 75% av mina instrument under åren till inspelning.
Det sätter lite spets på allt.
- Christian, spela nu! Varför köpte du annars denna gitarr...?

Så farbror Eastman, vad kan du erbjuda?
En vals ligger redan i byrålådan...

Inga kommentarer: