måndag 20 juni 2011

Dennis Owe och Pugh

DENNIS Berg OWE Thörnqvist PUGH Rogefeldt

Ja, det är nog dessa tre herrar jag har att tacka för att jag idag
hellre skriver och sjunger på svenska.
Från början skulle det vara engelska.
Rocken har sina språkrötter i det brittiska språket.

Men jag har ju faktiskt mina språkrötter i svenskan.
Dennis fick mig snabbt att inse att det är roligare och
enklare att leka med orden och dess betydelser när
man kan språket.

Owe och Pugh har såklart legat i bakhuvudet hela tiden
utan att jag tänkt på det...förrän nu.


Köpte Pughs "Hollywood" från 1972 igår.
Mycket experimentiell tycker jag.
Jag har faktiskt inte hört den förr.
Den måste växa lite till för att jag skall ta den åt mig mer.

Jag måste dock citera några riktigt fina textrader
från låten "Sanningen".
Dessa ord fick mig att stanna på motionscykeln idag...

Var inte rädd
Dina tankar är ett oändligt förråd
-Bara dom är sanna

Du vet kärleken är som vattnet
Guld värt när man törstar i öknen
Inget värt när man dyker efter pärlor

Inga kommentarer: