söndag 26 juni 2011

Midsommar i Flen


MIDSOMMAR I FLEN Som vanligt.
Man skall inte rubba traditionerna.
Speciellt inte när man är så gammal som jag (vi).

Vi började med midsommarlunch på sjön Båven.
Syrran, Liselott och Janne (hennes sambo sedan 30 år)
har köpt båt som ligger där.
Mycket trevligt.
På hemvägen rattade jag fartyget...


Kvällen bestod av god mat, dryck och gitarrskrammel
med gladsång...

Midsommardagen badar vi alltid på!


I år gick vi till Orröbadet vid sjön Orrhammaren.
Jag blev nostalgisk.
Det var på cafèt där som jag stod på scen för första gången.
Jag vill minnas att det var 4 st. i publiken...

Idag kan man lyssna på min röst på iTunes och Spotify.
Tiderna förändras.

Slutligen...
Fick alla Liselotts och Jannes vinyler!
De tänkte slänga dem!
"Ge hit sade jag!"

Lyssnar nu på Alan Parson och Björn Afzelius.
Det raspar lite varmt och gemytligt...

Inga kommentarer: