tisdag 28 juni 2011

Inget bad på fritids


INGET BAD PÅ FRITIDS.
Beslutet togs av min chef.
Inget bad denna sommar under sommarfritids.

Jag tycker det är bra!

Vi eliminerar olycksrisken och...

Det är faktiskt så att all personal är inte komfortabla med
att gå och bada med barn.
Jag har faktiskt varit med om att arbeta med personal
som mörkat att de själva inte kan simma.

Många gånger törs man inte säga till sin kollega:
"Det här känns osäkert, jag vill inte"

Handen på hjärtat har jag själv varit med om tillfällen då
olyckan varit alltför nära.
Det finns inget försvar.

Om man går med 5-10 st. 10 åringar som kan simma och man
är tillräckligt med personal och föräldrarna har givit sin
tillåtelse och man är ombytt så man kan livrädda och
det är bra översikt på barnen i vattnet och man är 100%
uppdaterad på hur bra varje barn är på att simma...

Ja, då kan det fungera.

Det finns ju billiga vattenspridare på Biltema som alternativ.

Annars tycker jag att vi som arbetar på fritids måste våga säga nej.

Inga kommentarer: