onsdag 1 juni 2011

Det blir en spännande tur


DET BLIR EN SPÄNNANDE TUR Imorgon.
Vi skall försöka rulla strax efter kl. 05.00...
Bilen är som sagt fullastad.
Tur att William och Alexandra är kvar hemma,
det hade inte gått annars.

Senaste veckan har bestått av många mail och telefonsamtal
till Danmark. Jag har fixat den delen och Lotta det
praktiska kring resan. Tur att vi funkar bra som team
det hade inte gått annars.

Nu kopplar jag av innan sista grejorna skall fixas
innan sängdags.

Jag kopplar av med en "Cafe Lungo" från min Dolce Gusto
samt en vinyl.


Innan jag satte på den tänkte jag:
-Är det bl.a. denna musik som ger mig inspiration
när jag själv försöker göra låtar?
Troligen är det väl det.
Jag tror att den musik vi gillar, den ligger och gror ibland i vårt
undermedvetna och ibland gnolar vi på den eller gör liknande musik själva.

Domenic Troiano gillar jag, lite annorlunda.
Och influenser måste man ha om man skall skriva musik.
Det hade inte gått annars.

Idag blev det 3 st. "Det hade inte gått annars".

Det var tur för det behövdes i detta inlägg.
Det hade inte gått annars.

-Va! 4 gånger!

Inga kommentarer: