tisdag 6 november 2012

Nånting gjorde att jag gjorde den

NÅNTING GJORDE ATT JAG GJORDE DEN där låten.
Den där låten som jag visste att mina familjemedlemmar skulle rynka på näsan åt.

Men vaddå, begär jag att alla skall gilla det och säga waoowh varenda gång??
Nej, livet funkar inte riktigt så.
Människan funkar inte riktigt så.

Ibland berör det ibland inte.
Det som berör dig nu kanske jag inte alls förstår eller känner för
och vice versa givetvis.

"Äh! De har dålig smak!"
Kan man ha dålig smak? Tror inte det.

Vad vill jag ha sagt med det här då?

Jo, tanken slog mig när jag exporterade färdiga sångfiler från ett projekt.


Är det här verkligen bra tänkte jag?

...Jo, för NÅNTING GJORDE ATT JAG GJORDE DEN.
En känsla.

En känsla kanske inte så olik den som t.ex. Billy Gibbons, Bernie Taupin, Malcolm Young, Pugh, Kim Larsen, Dave Wyndorf, Ted Nugent eller nån annan låtskrivare haft.

Inga kommentarer: