torsdag 20 juni 2013

Vi närmar oss och vad hände?

VI NÄRMAR OSS Danmark och 5 underbara veckor då man slipper jobba. Underbara veckor vet jag ju inte om det blir men förutsättningarna ser mycket bra ut. Lite bra väder så blir det perfekt tror jag.
Och om det inte blir bra väder så ska jag ändå se Billy Cobham i Rødovre, åka till Hamburg, dricka Pokaler, äta varm leverpastej på rågbröd, äta romsnegl med kaffe, laga mat på muurikkan, koka kaffe på elden, dricka Baileys i trädgården, kolla skjortor på din tøj mand, mysa med familjen, träffa Tomas och trevliga människor...

Visst är det bra förutsättningar?

Men VAD HÄNDE?
Jo, det slog mig nyligen.
Jag har ölmage.
Vilket nederlag.
Men jag vet varför.
Jag blev bitr. rektor=sittande jobb.
Jag blev 50 bast=sämre matförbränning.

Ändå äter jag inte som en häst. Motionerar regelbundet men inte så hårt dock.
Clutch har gjort en låt som heter "You can`t stop the progress".
Det är väl så det är...
Fast jag vill inte att det ska vara så.
Sen blir det ju inte bättre av att äta danska ribbens sandwich.
En hamburgare med fläskkotlettskiva i kan man säga. Fast det är mer än så, det är skiva från en flæskesteg.

Midsommar, Flen och syrran imorgon.

Inga kommentarer: