onsdag 21 januari 2015

Chrille ska plugga och Hyldemor

CHRILLE SKA PLUGGA
Jo, faktiskt efter 26 år ska gubben pröva på att studera igen!
7,5p i "Ledarskap och gruppdynamik för personal på fritidshem och i skola".
Klarar jag det blir det en liten fjäder i hatten samt ett + i mitt CV.
Jag vill ju utveckla mig! Särskilt i ledarskap, jag är bra på det!

Men nu var inte detta helt lätt. Jag är (alltför) van datoranvändare och hänger med bra digitalt.
Men webregistrering och allt som hör till är nytt för mig.
Således missade jag webregistreringen och höll på att missa kursen!!!!
Men jag fick hjälp i sista sekund och kom med...

Har redan köpt första kurslitteraturen...

HYLDEMOR, en dansk grupp från 70-talet (såklart) upptäckte jag i veckan.
Köpte genast skivan på nätet.
Hans Vinding var sångare och förgrundsfigur om jag fattat rätt (har ännu inte läst alla liner notes...)
Tyvärr död lite för tidigt p.g.a alkoholism. Men jag har hans verk i min samling och njuter stort
just nu. Skivan heter "Glem det hele" och titelspåret är fantastiskt!
Tyvärr finner jag det ej på Youtube så jag bjuder på ett annat coolt spår från skivan:

Inga kommentarer: