söndag 25 januari 2015

Det hedder Krebinetter og ikke Creppinetter

När vi var små så brukade mamma laga CREPPINETTER.
Ja, så trodde vi att det hette.
Men i själva verket heter det KREBINETTER.

Det var många middagar som jag och syrran toknjöt av de goda fläskfärsbiffarna...
Så, jag tänkte försöka mig på det nu efter 40 år...
Inte speciellt svårt egentligen, det ska paneras, saltas och peppras i princip.
Jag bad Lotta att göra hemmagjord brunsås till. Det finns ingen som gör så god sås som hon!

När de låg i pannan fick jag flashbacks...härliga sådana.
Med klyftpotatis, Lottas brunsås och smörade ärter så blev det ju en mycket
lyckad söndagsmiddag!
Eller som man säger i Danmark:
- Simpel og god bondemad!

Länk till recept HÄR.

Nej, lite film nu innan det är dags att gå upp och träna och jobba!



Inga kommentarer: