söndag 12 februari 2017

Bushmills, Kvarg och Skyr och Magnus Uggla

BUSHMILLS Prövade jag köpa. Irlands äldsta whiskey!
Ingen rökighet men olik Bourbon. Flaskan var riktigt gullig, som en liten olivoljeflaska.
Den var god, lite sträv men fin. Det blir nog till att pröva Bushmills Black, eller "Black Bush".
Den har legat på sherryfat, så den är nog sötare och därmed alltså lite mer i min smak...

Man kan ju inte dricka whiskey jämt så jag brukar även dricka och äta KVARG och SKYR.
Doktorn har sagt att jag ska äta mellanmål för att bl.a få ned blodsockret.
Så tillsammans med mina kvinnliga lärarkollegor äter jag
numer kvarg och Skyr på eftermiddagarna...

Igår var vi på MAGNUS UGGLA.

Föreställningen "Hallå, popmusik, kickar och kläder"
En besvikelse! För över 600:- tycker jag han kunde bjuda på mer låtar.
Istället för att göra sina föräldrar till åtlöje.

Snart är vi i Hong Kong...

Inga kommentarer: