fredag 3 februari 2017

Oz Noy och Wild Turkey 81 Proof

OZ NOY På Fasching med Keith Carlock på trummor!
Hur coolt kan det bli?!
Nu har jag köpt biljetter.
15/3 lagom många dagar efter Hong Kong landning...
Här är smakprov på trion (Jimmy Haslip på bas)


WILD TURKEY 81 PROOF
Ja, efter man sett videon med Master distiller Jimmy Russel så blev man ju bara tvungen att pröva denna (beställd från beställningssortimentet på bolaget)
Här är det viktigt att vara ärlig!
Jag gillar alkohol med olika former av sötma i smaken.
Vid första sippen så kändes den lite sträv och inte med så mycket vaniljton som jag är van vid.
Men...låt den vila i handen likt en konjak och smakerna kommer...
Som sagt, lite värme och tålamod och du känner att det är en fin Bourbon.
Men den sticker inte ut så mycket.
Jag har druckit "Wild Turkey Proof 101" och den är mer spännande, mer komplex.
Lite mer så som jag vill ha den.
"Wild Turkey Proof 101" är också deras mest populära whiskey.
Tomas bjöd på den i somras, så nu tänkte jag pröva den mindre alkoholstarka.

Vad som slår mig när man dricker Bourbon med högre alkoholhalt 45-50 % är att
de inte upplevs som bara starka.
Nej, de är mer komplexa i smakerna och många gånger godare i.o.m. det.

Kul med Bourbon, men inte så nyttigt kanske...
Jag väger för närvarande upp detta med att ha ökat min träningsdos!
05.50 på mornarna gör jag mina 7 km. med gång och lite löpning, 60-80 armhävningar på det...

Men inte faaaan försvinner kulan....

Hur ska man leva då?!

Inga kommentarer: