onsdag 24 oktober 2018

Hatten av för Kim Larsen!

HATTEN AV FÖR KIM LARSEN!

Min första bekantskap med Kim Larsen var genom Gasolin "Live sådan`".
Oj, den rullade länge på tallriken...

Gasolin gjorde ju än bättre album alltefter tiden gick...
Jo, jag har dem alla.
Vi repade låtarna i Flen då jag spelade i Trace, jag kunde ju danskan!
Nu snackar vi tidigt 80-tal...

Men Kim Larsen blev ju med tiden större än Gasolin`och liksom egen artist.
I mina öron växte han från Gasolin` i.o.m att han ville göra egna låtar och inte i gruppen Gasolin`.

Skit samma! Han är död tyvärr och har helt klart inspirerat mig jättemycket!
Trots att jag skriver på svenska.
Kim såväl som Mikael Ramel, Bernt Staf, Pugh... har inspirerat mig till den musik jag gör idag
i Tistel.
Jodå, UFO, Three man army, Aerosmith, Saga, Sad Cafè, Black Sabbath, Yes också...
Men vissa av ovan nämnda ligger ju helt klart närmare Tistel än andra...
Kim Larsen är en av dem.
R.I.P.

Inga kommentarer: