onsdag 31 oktober 2018

Vad har hänt? Jag tittar efter fåglar!

VAD HAR HÄNT? JAG TITTAR EFTER FÅGLAR!

Det har bara blivit så.
Det började nog för ca. 3 år sedan då jag upptäckte att det var andra fåglar som flög omkring i Odsherred jämfört med Skogås...

Jag började titta, såg andra typer av fåglar...

Jag tyckte det var intressant, fåglar är vackra med deras färger och mönster...

I våras såg jag Buskskvätta, när jag var ute och motionerade.
Det tog mig en hel dag att ta reda på vad det var för fågel. Jag gick igenom 4 böcker på skolan där jag arbetar tills jag slutligen hittade fågeln jag sett samma morgon.
Den var så fin med de vita fläckarna då den flög...

Idag stannade jag upp igen då jag motionerade.
Trodde först det var Tofsvipa... men jag kan ju inte detta.
Det var Sidensvansar jag såg i trädet ovanför mig när jag var ute och motionerade!
Ok, jag kommer att köpa en kikare härnäst.
Vet ej varför jag fastnat för det men det är fascinerande...



Inga kommentarer: