onsdag 10 oktober 2018

Dagens vinyl och dagens øl

DAGENS VINYL Blev:
Vilken torsk tänker ni...
Det där var ju sunkigt 80-tal...
Ja, kanske. Men ett nog så spännande album med Paul "Tonka" Chapman från Lone Star på gitarr.
Ingen hade väl väntat sig att någon överhuvudtaget skulle kunna axla Michaels gitarrspel?!

Men, jo Paul Chapman från Wales kunde och gjorde det!

Anledningen till att jag nu lyssnade på denna LP för 800:e gången är nog för att jag påbörjat biografin som basisten i UFO, Pete Way skrivit, "Gotta get a fast ride out of here".

Och tamej 17 om jag inte upptäckte nya detaljer ikväll....

Slutligen vill jag säga att förutom Beatles så har UFO varit den största inspirationskällan för mig musikaliskt genom alla år! Kanske omedvetet...

DAGENS ØL blev en ale från Bryggeriet Refsvindinge, "Ale no 4".

När jag och Lotta besöker Sidinge gårdsbutik utanför Vig så hittar vi alltid massa gott!
Däribland øl som är från olika mindre bryggerier i Danmark.

"Ale no 4" är en "snäll" Ale. Den sticker inte ut så mycket och påminner ibland om ett mellanting mellan en IPA som inte smakar så mycket och en blek ale...
Men, god!
Jag har köpt den förut och gillar den.

Slutligen...Tar Bajen silvret?


Inga kommentarer: