måndag 15 oktober 2018

Lite mek och dagens vinyl

LITE MEK...
Det känns som att det var länge sedan jag skruvade.
I min ungdom när jag hade motorcykel och bilar så skruvade jag mer.
Idag lämnar man in...
Men det är kul att skruva och meka lite!
Nu har jag bytt däck på min PGO.
Monteringen fick dock en verkstad sköta.
Det är lärorikt tycker jag och faktiskt lite kul!
Trots att jag monterade av och på allt så blev det ett dyrt kalas med nya Michelin däck...
Maxxis däcken som satt på kändes inte bra på blött väglag.
Michelin City Grip som jag nu satt på ska vara speciellt utförda för att fixa blött väglag, våta övergångsställen och våta brunnslock. Det hoppas jag för det priset...

DAGENS VINYL Blev...
The Dregs "Unsung heroes".
Jag kommer ihåg när Tomas hade upptäckt Steve Morse och Dixie Dregs, -88 tror jag.
En ny dörr öppnades helt klart. Jag köpte allt. Trots att vinylerna var svåra att få tag på.
Den musiken ger fortfarande idag en mycket speciell stämning.
Jag känner mig som när jag var 26 bast och lyssnade på dem.

Just "Unsung heroes" innehåller världens bästa klaviatursolo av T. Lavitz (som tyvärr inte lever längre).
Det är på låten "Divided we stand", makalöst bra!!!

Ok, imorgon blir det scootern med nya däck till jobbet.
Jag får låtsas att jag har "Cruise control".....


Inga kommentarer: