söndag 22 december 2019

Gillette Slim Twist (ca. 1964) och Astra rakblad

Okej, jag gör väl en liten recension på en rakning jag precis gjort.
Denna gång har jag använt GILLETTE SLIM TWIST (ca. 1964) OCH ASTRA RAKBLAD.

Det här var andra rakningen med samma kombination. Således har bladet rakat en gång tidigare.
Efter att ha testat två gånger känner jag samma sak.
Hyveln känns lite aggressiv och svårbemästrad medans bladet rakar jättefint.

Åter igen kan det bero på bristande teknik...
Huden är i alla fall babylen utan bränna men jag fick dock båda gångerna ett par skärsår...
Men som sagt, så tror jag det beror på hyveln och min teknik.
Hyveln fick jag av svärfar Lasse för ett par veckor sedan. Den är från ca. 1964 eller något senare.
Långt och skönt handtag, tyngden är lagom och bra. Det är ett fint ex.

Denna söndag avslutade jag rakningen med:
...en favvo, sval, mjuk och effektiv.
Sedan:
Denna var ny för mig, hade fått ett par gratisprover. Luktar manligt!

Nu är jag redo för en härlig söndag med Bosch...


Inga kommentarer: