söndag 1 december 2019

"Vintage shaving" och LEA after shave balm

VINTAGE SHAVING Fick jag se delar av då jag besökte min svärfar i lördags.
Oöppnade rakblad varav några fabrikat troligen inte finns längre.
Den vita hyveln är en "Gillette slim twist".
Den fick jag av honom (jag fick även rakbladen samt knivar m.m.)
Gillette hyveln är från 60-70 talet.
Jag har ännu inte prövat den.

När jag nu har blivit så intresserad av detta med våtrakning så köper jag givetvis olika produkter och testar.
LEA AFTER SHAVE BALM blev snabbt en favorit.
Jag har två olika.
Den till vänster är flytande och utan alkohol. Jag var lite skeptisk först men den är över förväntan bra.
Det är dock lätt att man tar lite för mycket då den är flytande.
Den till höger är krämaktig och mycket bra! Luktar fräscht och sjunker in fint.
LEA är spanskt och har bra grejor tycker jag. Jag har nyligen köpt en borste (LEA) med hästhår, grymt bra. Jag får lägga upp den senare.

Inga kommentarer: