onsdag 11 december 2019

Våtrakning, teknik eller utrustning avgör?

Ja, hur är det?
Nu har jag ju börjat med våtrakning och det är KUL!!! att raka sig. Som att upptäcka ett nytt fritidsintresse.
I mitt fall, fåglar och rakning...
Men...
VÅTRAKNING, TEKNIK ELLER UTRUSTNING AVGÖR?
Hur är det?
Är det en blandning av det och konsten att kunna våtraka sig själv?
Tidigare har man ju i 40 år bara kört på med skum och tvillingblad...
Men detta är ju något annat, en konst.
Känslan och resultatet blir ju mycket bättre har jag redan märkt.
Alltså, förutom att det är roligare!

Jag har köpt på mig diverse utrustning, hyvlar, olika blad m.m.

Men jag prövar olika kombinationer, blad hyvlar etc. men har mycket svårt att säga skillnader.
Nu har jag fått rakbränna. Men beror det på bladet?
Eller beror det på min teknik?

Kanske jag framöver vågar mig på att recensera blad eller hyvlar, men inte ännu.
Jag är bara en glad novis som har kul och näthandlar och rakar mig så fort jag kan!

Allting började med en tub rakkräm, köpt i Istanbul från Nivea...

Imorgon ska jag hämta vinylerna...


Gubben Christian har ju varit med på båda så att säga...

Inga kommentarer: