måndag 22 mars 2021

Royalties!!! och Mats Rydström

ROYALTIES!!!
Jo, MATS RYDSTRÖM ringde mig då han ansvarar för att se till att alla royalties blir utbetalade.
Kul! Kul att snacka med honom och att få 800:- i royalties för...

Detta hemska album som jag så länge ratat...
Haha, skoja bara.
Detta album var min pojkdröm!
Att få sjunga in på ett album som släpptes av ett skivbolag!
Jag blev nästan klar där. Eller åtminstone erkänd.
Men, musiker som man är så ville man ju vidare...
Tistel, ett sånt kul projekt! Jo, lite ego då det mest är mina låtidèer, jag vet.
Sen har jag ju skrivit ett antal texter och sångmelodier till braxarna genom åren.

Måtte denna pandemi släppa så vi kan vara tillsammans på konserter och festivaler snart igen.
Jag saknar det något enormt. Och jag lider med musikerna som inte får intäkter eller jobb.

Igen MATS RYDSTRÖM...
Han spelar ju bas på låten "Älvar som dansar" som jag gjorde utifrån en text av Pat Jörliden!
Vi kom på det igår då vi pratade. Haha!

Pat Jörliden! Vilken man! Vilket fan! Han är så fin och både vill och gör mycket.
Jag hoppas han får ihop ett album med musik som innehåller hans texter. Det är han värd.

Nej, nu är klockan nästan 21.00
Det blir ett kvällsrak...

Inga kommentarer: