onsdag 21 april 2021

Tiggare i Stockholm

Ok, för första gången kanske jag sticker ut hakan lite.
Men jag är en Svensk och Dansk medborgare som betalat skatt till Sverige i hela mitt liv.
Sedan ca. 7 år har jag även betalat skatt till Danmark då vi har sommarhus där.

Men varför detta snack om skatt?
Jo jag undrar hur mycket skatt damen på bilden och hennes landsfränder har betalat i eller till Sverige då de kom hit?


Jag tycker ej att de hör hemma i vår statsbild.
De som bor i Sverige kan få socialt bidrag om annat ej kan ordnas.
Man får söka arbete och går det ej så finns ett socialt skyddsnät.
Men om man väljer att tigga istället så hamnar man i en annan position.
Och vem vet vilka behov de egentligen har?

Vi har en tiggare utanför Skogås Centrum som påpekar att hon har 8 barn och ett nytt på väg men inga pengar?!?!
Borde hon kanske få preventivmedelsupplysning?
Alltså istället för annat stöd ifrån våra socialsekreterare?

Samtidigt ser jag personer i vårt samhälle utomhus som ber om pengar och de har svenskt ursprung.
Då tänker jag alltid...
- Du kanske en gång har betalat skatt till vårt samhälle men något hände?

Genast gör jag då ett val.
De Romer som är här föraktar jag.
De säger ju även öppet att i deras kultur finns inte tanken på att man ska arbeta.
Jag har ju arbetat i ca. 35 år och har aldrig haft en arbetskamrat med Romskt ursprung.
Tyvärr men det säger en del.
Däremot har jag mött Turkar och Kurder som har två jobb och arbetar 18 timmar om dygnet!
Så jag har svårt för TIGGARE I STOCKHOLM.

Ok, är jag rasist för det?
Att döma människor utifrån hudfärg är bara tecken på ointelligens!
Jag är inte ointelligent!

Ok, tänkte inte ta detta men nu gör jag det...
En morgon då jag skulle handla på Matrix i Skogås på morgonen upptäckte jag hur denna kvinna som tigger kände på om bröden var varma!

Alltså utan handskar! Och detta mitt i Covid 19 tider!
Vad faaaan tänker hon med?!
Jag skällde ut henne i affären, hon sade:
- Förlåt
Vaddå förlåt!?!
Vem faaan vill äta de bröden (pluralis, ja) som du tagit på?!?!

Heja Stefan Löfvèn!
Keep  `em comming!

Ni alla socialdemokrater, är ni nöjda?



Inga kommentarer: