onsdag 7 april 2021

De får inte plats och det är tråkigt

 DE FÅR INTE PLATS...


Och Jonny, vaktmästaren på mitt jobb har gjort den fina ekbrädan som är bränd.
Men jag måste göra om den så de hänger istället.
Konstruktionen var min idè så det är mitt eget fel.
Diametern på rakhyvelskaften är för varierande och det ser bättre ut om de hänger.
Om jag kunde hitta nåt i metall som skulle passa som fötter?...
Det blir en tur till Bauhaus!

DET ÄR TRÅKIGT.
Jag tycker det. Efter jobbet tar jag gärna ett par glas vin eller några öl...
Har inget att se fram emot.
Jag vill över denna vackra bro med min fru, men det går ju inte. Lotta får inte komma in.

Jag har ju ilandsprolem!
Varför inte njuta av det som är?
Jag gör det, men vardagen rullar på, har tappat lite lust för att skriva låtar, har blivit tröttare...
Senaste tiden har jag haft problem med hälseneinflammation på ena foten och plantafascit (hälsporre) i andra foten. Och jag blir tokig, det går inte över och jag går ju minst 0,5 mil om dagen på jobbet, så vila kommer inte på tal. Man står som en kuf och gör tåhävningar när ingen ser... Nya inlägg är på gång.

Jag är glad för mina två nya intressen i våtrakning och fågelskådning men något fattas...
Är det åldern?

Gammal gubbe med gammal rakhyvel...se nedan:


Inga kommentarer: