tisdag 23 november 2010

Jag tror på


JAG TROR PÅ Att cykelträna och att börja dagen
med 1 msk. rapsolja!

En del tror på gud och det gjorde jag också för mamma lärde mig det.
Sen när jag kom i kontakt med Jehovas vittnen och fick insikt i
vad allt det stod för och betydde så blev jag ateist.

Religion kan vara bra för en del.
Men den har i århundraden givit en del människor alldeles
för mycket makt som har missbrukats!

Jag tror på att vi är som myrorna.
Vi lever, jobbar, fortplantar oss och sen dör vi och då är vi döda.

Våra själar svävar inte omkring nånstans bland molnen.

Jag tror på att vara kärleksfull eller trevlig mot de man tycker om.

Men tillbaka till rapsoljan och cykeln.
Jag har varit lite slö på sistone.
Men nu är det dags för cykelturer inomhus på morgonen igen.
Rapsoljan skall rensa mina artärer och ådror från kalkklegg
så jag inte får hjärtinfarkt för tidigt.

Jag tror på det.

Inga kommentarer: