söndag 14 november 2010

Troubleshooters reunion night


Igår var det TROUBLESHOOTERS REUNION NIGHT.
Hemma hos Fredda, "Dirren" samlades vi alla fyra.
Jens, managern var också med.

En underbart rolig kväll där vi blandade gamla goa
minnen med mycket skratt.

Sjöblom sade direkt när vi möttes:
-Det är som att se mig själv i spegeln!
Jag håller med om känslan fast jag vet att han
är mer vältränad...

Who is who?


Sjöblom hade fixat musiktävling.
Det blev nervöst.

Men först lite pizza...


"Vad blir det för frågor?"


Jag visste att det skulle stå mellan Jens "Managern" och mig.
Vi är ju hopplösa diskofiler båda två...
Jag vann till slut!

Sjöblom "Blaren" hade fixat fina priser från Vietnam där han bor.

Jag vann en Zippo med ZZ Top ingravering.
Den blir perfekt när jag skall tända mina rökelser.


Fredda fick en sämre placering. Han svarade alltför ofta: "Mungo Jerry"...


Efter musiktävlingen var det dags för film premiär!
"Troubleshooters en dokumentär tillbakablick".

Granskning av filmen...


Jag har lagt ned en del timmar på denna DVD och fick
mycket cred från grabbarna... Det kändes bra.

"Dirrens" portfölj åkte fram!
Där låg gamla kontrakt, kvittensblock, foton m.m.
Den portföljen var alltid med på gig och rep.


Tiden rann iväg och det blev Kansas DVD med allsång m.m.
Jens levererade gamla demos i nytt fint digitalt paket till oss alla.

Helt plötsligt sitter Linkan på knä framför DVD:n med en
fjärrkontroll i handen. Han tycks ha stannat upp i tid och rum.
Till slut säger han:
-Fan, jag ser inte vilken knapp.

Då slog det mig!
Vi var egentligen inte 20 år längre.
Under hela kvällen hade vi ju varit i 20 års åldern!!!

Fredda tog fram akustiska gitarren och började spela en
grym bluesvända med refräng och allt.
Fredda med egen låtidè tänkte jag!
-Skriv en text på den här Christian, sa han.

Och han fick igång mig på 2 sekunder!
Men klockan var för mycket och det var dags för mig att köra hem.

Innan jag sticker säger Linkan:
-Vi går in i studion igen och gör om våra låtar!
Alla skriker:
-Ja!

Men vi har familjer och andra liv idag så tiden finns ju inte.
En sak vet vi i alla fall efter denna lyckade kväll.

Gubbarna har glöden kvar!




En vecka full av härlig rock`n´roll är till ända.

Inga kommentarer: